Sunday, May 13, 2012

Larian Merentas Laut China Selatan..

Borneo International Marathon.. ini merupakan larian ketiga yang agak jauh dari larian2 kebiasaan. Larian pertama adalah Penang International Bridge Marathon, kedua adalah Singapore Standard Marathon 2011, dan kali ini di Kota Kinabalu, Sabah.

Memandangkan pernah menetap di KK around 1997 till 2004, so ada kelebihan sikit dari segi transportation n penginapan. Bertolak dari KL ke KK menaiki Airasia dengan tiket RM109. Tiba 12 tengah malam. My ex-schoolmate datang ambil di LCCT KK since rumah dia just around 5 minit dr airport. So malam ni dan seterusnya menginap di CyberCity, Petagas. Thanks to Ika n her husband, Johnaidi yg sudi entertain me till the race day.

Sabtu pagi, ambil race kit di Suria Sabah. Dulu2.. tempat lepak kebiasaan hanyalah di Center Point atau paling2 pun pusing2 Wisma Merdeka. Sekarang, KK dah terlalu banyak shopping mall.. tak terjalan dah.

Lunch date wt Ika, John  and Tatum di Pantai Tanjung Aru since Tatum kerja berhampiran.. Shangri-La Tanjung Aru.

Malam pulak celebrate birthday Ika. Happy Birthday my dear Ika. Punyala la pesan kat Tatum suruh beli 1bucket KFC tanpa tanya 1 bucket tuh ada berapa ketul?? sudahnya.. ayam KFC berlebih dr tetamu.. =D

Me & Tatum .. tukang hidang kepada Birthday Girl..
Ahad pagi..pukul 4 dah gerak ke Stadium Likas. Berjaya menghabiskan larian sebelum mencapai 3 jam dengan motivasi dalam kepala "DON'T STOP WHEN YOU'RE TIRED. STOP WHEN YOU'RE DONE!"



Kedudukan 88 dr 149 bagi kategori Half Marathon Women's Open (Malaysian).



Since Ika n her hubby dah bangun pagi menghantar ke Stadium Likas, selesai larian giliran Nita plak ambil di Stadium. Nita, rakan ketika di Gombak.. last jumpa pon tahun 2008 ketika holiday di KK. Bersarapan  pagi di Grace Court dan singgah jap di Pasar Pilipin untuk membeli kerepek dengan baju larian yang tak ditukar2 lagi. Haha..

Siap! Balik ke CyberCity mengemas beg. Walaupun flight pada pukul 6.50 petang, since banyak destinasi utk dilawati, so mengemas barang2 untuk lawat rumah Nita plak. Area yg sama.. Petagas n tak sampai 5 minit pun. Kemudian lunch date plak dgn Jaja.. teman seperkhidmatan.

Petang. check-in di KKIA.. balik dengan MAS since beli tiket guna point redemption je.. n byr RM50 for processing fee.

Thanks kepada rakan2 yg sudi melayan ketika di KK, Ika, John, Tatum, Nita & Hubby, Jaja & Hubby.

2 comments:

Fadz_ianah said...

Tahniah kak....hehehehe...keep running..:)

ibuiklil said...

TQ dik.. sowi tak sempat singgah KB..

FEW LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...