Tuesday, April 8, 2014

My Art Studio Salak, Sepang

Bagi penduduk sekitar kawasan Kota Warisan, Bandar Baru Salak Tinggi, Bandar Enstek dan Nilai dan sedang mencari aktiviti-aktiviti untuk anak2 di hujung minggu, boleh lawati My Art Studio, Salak, Sepang. Beralamat di No. 1-12 Jalan PPS 1, Pusat Perniagaan Salak, 43900 Sepang, Selangor. Terdapat 2 jenis kelas/course yang ditawarkan iaitu Children Creativity Development Course untuk anak2 kecil berumur 4 hingga 9 tahun dan Children Graphic Course untuk kanak2 berumur 10 tahun dan ke atas. Menariknya kelas seni ini adalah method pembelajaran yang pelbagai iaitu melalui konsep penceritaan, video presentation, games dan fun activity. Selain itu, jika dahulu di sekolah apabila waktu seni, kita sering melukis di atas kertas lukisan/ drawing block, di My Art Studio, pelbagai jenis kertas seperti aluminium foil, sugar paper, kertas warna, calligraphy paper dll digunakan untuk develop tahap kreativiti kanak2 dan course yang disediakan juga mempunyai syllabus sendiri.. merangkumi topik science and technology, biology, cultural etc. Sangat WOW!
Ini merupakan lukisan Nayli. Konsep tiada salah dalam seni dan kanak2 dibiarkan menghasilkan idea dan kreativiti sendiri. Selain teknik mewarna biasa, teknik2 lain juga digunakan bagi mengelakkan kanak2 bosan. Ini antara teknik yang digunakan di My Art Studio Salak iaitu teknik pointilism.
Kalau ikutkan Wiki.. Pointillism /ˈpɔɪntɨlɪzəm/ is a technique of painting in which small, distinct dots of pure color are applied in patterns to form an image. Georges Seurat and Paul Signac developed the technique in 1886, branching from Impressionism. The term Pointillism was first coined by art critics in the late 1880s to ridicule the works of these artists, and is now used without its earlier mocking connotation.[1] Neo-impressionism and Divisionism are also terms used to describe this technique of painting called pointillism. Untuk keterangan lanjut mengenai jadual kelas dan yuran, boleh hubungi Teacher Maya di talian 013-273 6692.

No comments:

FEW LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...